Returpolicy

Retur

Är det möjligt att returnera min beställning?
Ja, detta är möjligt.
Om du inte är nöjd med de varor du har beställt har du möjlighet att returnera dem inom 30 dagar från mottagandet. I så fall måste beställningen uppfylla följande villkor:

  1. Beställningen innehåller fortfarande alla delar och komponenter och förpackningen har kommit precis som produkten.

  2. Normal hantering av produkten är uppenbar, skador på grund av oaktsam hantering är undantagna.

  3. Produkter för vilka hygien är viktig måste ha blivit ordentligt rengjorda innan returprocessen påbörjas.

  4. Produkten har konstaterats vara defekt direkt vid mottagandet.

  5. Vi har rätt att debitera kunden för fraktkostnader.

  6. En retur kommer att behandlas inom 7 arbetsdagar och om villkoren är uppfyllda kommer returen att officiellt bekräftas inom denna period.
    *Vi förbehåller oss rätten att vägra returnerade varor om vi misstänker att varorna har använts eller skadats utan vår egen skuld.

Hur kan jag returnera min beställning?
Om din beställning uppfyller ovanstående villkor måste du göra följande för att initiera returprocessen:

  • Skicka ett e-postmeddelande till: info@nordicestrides.se

  • Se till att e-postmeddelandet innehåller följande information:

    • Beställningsnummer

    • Anledning till retur

    • Foto på produkten vid eventuell skada

    • Förnamn + efternamn på kunden

    • Kundens adress
      Vi kommer sedan att kontakta dig och ge dig returadressen.
      Skicka aldrig returen till avsändaren, vi skickar dig rätt adress efter att du har begärt det. Du som kund ansvarar för fraktkostnaderna för att returnera produkten.

Återkallning

Konsumenten har en ångerrätt enligt följande bestämmelse om konsumenten är en fysisk person som ingår ett rättsligt transaktion för ändamål som inte övervägande är relaterade till hans eller hennes kommersiella eller yrkesmässiga verksamhet:

A. ÅNGER VILLKOR
Ångerrätt
Ångerfristen är 14 dagar från den dag du eller en tredje part som du har namngivit som inte är transportören har tagit emot eller accepterat den sista varan.

Eftersom vi arbetar med ett helt automatiserat system, utförs beställningar så snart de är placerade. Därför kan vi inte avbryta fraktförfarandet förrän leveransen har skett, så en återbetalning är inte möjlig vid mottagandet av varorna.

För att utöva din ångerrätt måste du informera oss (Nordicstride) genom en tydlig förklaring (t.ex. via e-post) om ditt beslut att dra tillbaka dig från detta avtal. Återkallelsen är slutförd när vi har mottagit varorna. Kostnaden för att returnera varorna ska bäras av köparen.

Record for shipments in transit

Eftersom våra varor skickas från Asien kan det finnas längre transittider över vilka vi inte har någon kontroll. Om varorna redan är på väg till dig är avbeställningen inte möjlig. Vänligen vänta tills du har fått varorna och returnera dem sedan till oss. Självklart kan du informera oss i förväg om din avbeställning.

För att garantera dig den snabbast möjliga returen ber vi dig att skicka oss en fraktbekräftelse.

Konsekvenser av återkallelse
Om du återkallar från detta avtal måste vi återbetala alla betalningar vi har mottagit från dig, med undantag för leveranskostnader (med undantag för extra kostnader som uppstår av det faktum att du har valt en typ av leverans annan än den billigaste standardleverans som erbjuds av oss), utan dröjsmål och senast inom fjorton dagar från den dag vi får meddelande om din återkallelse från detta avtal och mottagande av varorna. För denna återbetalning kommer vi att använda samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen, om inte uttryckligen annat överenskommits med dig; i inget fall kommer du att debiteras för denna återbetalning.

ALLA RETURNER KOMMER ATT SKICKAS TILL VÅRT CENTRALA LAGER I ASIEN PÅ KUNDENS KOSTNAD.